Rūgštinė terpė burnos ertmėje

Dantų higiena ir apnašų prevencija - kaip tinkamai prižiūrėti dantis

Daugelis turbūt žinote, kad įvarius negalavimus ar ligas galima nustatyti ir pažvelgus į žmogaus burną. Vienas iš tokių požymių - tai juodos, rudos spalvos pigmentinės dantų apnašos, matomos palei dantenų kontūrą, dažniausiai iš vidinės dantų pusės. Dantų higienistė Sandra Čepulkauskienė pasidlaino patarimais, kaip išvengti nepageidaujamų apnašų

Anot S. Čepulkauskienės, reguliariai lankantis burnos higienos procedūroms, tokios dėmės nesunkiai pašalinamos. Jų nenuvalant, ilgainiui toje vietoje gali pakisti ir emalio spalva: emalio ruoželiai tampa rusvi, rudi, kurių higienos metu pašalinti nebeįmanoma. 
Kas įtakoja tokių apnašų atsiradimą? Išvardinsiu pagrindines priežastis:
1. Padidėjęs skrandžio rūgštingumas (rėmuo) - besiskundžiantiems rėmems graužimu, ypač miego metu skrandžio rūgštys stemple kyla aukštyn ir gali pasiekti burnos ertmę.
2. Refliuksas - sukilus skrandžio turiniui, rūgštys burnoje neigiamai veikia emalį, skatina demineralizaciją.
3. Natūralių sulčių dažnas vartojimas - natūralios pigmentinės medžiagos sultyse bei rūgštys, gali paskatinti rudų apnašų kaupimąsi. Tokios dėmelės dažnai matomos pas priešmokyklinio amžiaus vaikus. 
4. Vartojantiems dažnai ir daug žalių vaisių ir daržovių - tokia mityba sveikintina, tik reiktų žinoti, kad vaisiai ir daržovės parūgština burnos pH, o rūgštys gali silpninti dantų emalį. Todėl rekomenduojama pavalgius išskalauti burną vandeniu ar iki 10 minučių pakramtyti becukrę kramtomą gumą. 
5. Gazuoti ir saldinti vaisvandeniai taip pat skatina rūgštinės aplinkos užsilaikymą burnoje.
6. Nėštumas - pirmaisiais nėštumo mėnesiais dėl hormonų pokyčių, dažnai moteris kamuoja pykinimas ar vėmimas. Skrandžio turiniui patekus į burna, iškart didėja pH. Todėl po vėmimo nerekomenduojama valyti dantų šepetėliu, nes taip pašalinamas nematomas apsauginis emalio sluoksnis, kuris iš seilių atsistato tik per 30min. 
Kaip sumažinti rūgščių poveikį dantims?
1. Pavalgius išskalaukite burną vandeniu.
2. Po maisto kramtykite becukrę kramtomą gumą 10 minučių.
3. Venkite gazuotų ir saldintų gėrimų.
4. Rūpinkitės sveika ir subalansuota mityba.
5. Naudokite dantų pastą su fluoru.
6. Reguliariai tikrinkitės pas gyd.odontologą ar burnos higienistą.

Kviečiame prisijungti prie diskusijų grupės socialiname tinkle Facebook. Nusišypsokite.

Susisiekite